Zajęcia Nordic Walking

 Kilka słów o trenerze

Serdecznie zapraszam wszystkich na zajęcia Nordic Walking. Nazywam się Magda Szymańska i od marca 2016 roku jestem certyfikowanym trenerem Nordic Walking Polskiej Federacji Nordic  Walking.

 

Dlaczego Nordic Walking?

Choć jest wiele sportów, które możemy uprawiać w dyscyplinie Nordic Walking ujęło mnie:

Przede wszystkim jest to sport dla każdego, bez względu na różne dolegliwości zdrowotne. Kontuzje kolan, bóle w kręgosłupie, problemy z układem krążenia nie eliminują z uprawiania tej dyscypliny.   Każdy może uprawiać Nordic Walking, oczywiście dopasowując tempo i intensywność zajęć do swoich możliwości

Dzięki zastosowaniu kijów, którymi odpychamy się od podłoża, nasze stawy są odpowiednio dociążone (nie są przeciążane jak przy wielu dyscyplinach: bieganie, narciarstwo) ani traktowane zbyt delikatnie (jak przy zwykłym marszu).

Wzmacniamy i używamy podczas prawidłowego marszu Nordic Walking 90% naszych mięśni. Żaden inny sport nie pobudza naszego układu mięśniowego w tak kompleksowy sposób. Wzmacniamy mięśnie wzdłuż kręgosłupa, mięśnie brzucha, rąk, pośladków, nóg.

Jest to sport na każdą porę roku, mówi się, że nie ma złej pogody na nordic, jest tylko zły ubiór!

Ćwiczymy na powietrzu. W czasach gdy większość naszego dnia spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach, często w klimatyzacji, na wagę złota są chwile gdy możemy być na dworze. Dotlenienie organizmu sprzyja poprawie wydolności układu krążenia, wzmacnia naszą odporność, dodaje nam energii i sił witalnych do życia. Jest to bezcenny benefit, którego nie da nam wysiłek w zamkniętych pomieszczeniach.

Jest to tania dyscyplina sportu, którą można uprawiać w każdym miejscu na świecie, o każdej porze roku. Nie potrzebna jest nam sala, siłownia, wystarczą odpowiednie buty, dobrze dobrane kije i w drogę!

Nordic Walking to też społeczność, którą budują ludzie w każdym wieku zapaleni do tej dyscypliny. Ze względu na jej dostępność dla ludzi w różnym wieku można zobaczyć, iż ćwiczyć można z każdym PESELem i przekraczać swoje granice.

Zapraszam na pierwszy wspólny trening!

 

Cel treningów

Zajęcia mają na celu abyśmy się poruszali, pobudzili nasze mięśnie do systematycznej pracy. Oczywiście spalanie kalorii i rzeźbienie sylwetki też jest w kręgu zainteresowań J Poza tym ważne jest abyśmy się dobrze bawili, wytworzyli tyle endorfin, co by nie trzeba było jeść potem czekolady J

Ku zdziwieniu niektórych Nordic walking poprawi też naszą koordynacje ruchową, precyzje ruchów, zgranie oka, mózgu, rąk i nóg.

W skrócie nasz cel

Pobudzić mięśnie

Spalić Kalorie

Dobrze się bawić

Wyrobić sobie koordynację

 

Harmonogram zajęć

Dzień tygodnia

Zajęcia

Zbiórka

Poniedziałek

9:00 – 10:30

8:50

Piątek

14:00 – 15:30

13:50

W stronę lasu wyruszamy o pełnej godzinie (9 i 14). Na spóźnialskich nie czekamy.

 

Plan zajęć

Zajęcia trwają 1,5 godziny według planu:

·         Rozgrzewka 15 minut

·         Marsz 1 godzina: nauka marszu, doskonalenie marszu, elementy szybszego chodu, na przemian z mniej intensywnym marszem. Chodzimy w lesie kabackim.

·         Rozciąganie 15 minut

 

Gdzie się spotykamy?

Spotykamy się na parkingu tesco, w części położonej wzdłuż hipermarketu, blisko miejsca gdzie podjeżdżają tiry z rozładunkiem. Ta część parkingu znajduje się naprzeciwko pętli autobusowej. Zawsze będą tam czekać na grupę, przy swoim samochodzie. W samochodzie będę mieć kije dla chętnych do wypożyczenia.

Zbiórka 8:50 w poniedziałki

Zbiórka 13:50 w piątki

 

Cena za zajęcia

Warunki

Cena

Przy wykupie minimum 4 zajęć w miesiącu

10 zł / zajęcia

Wypożyczenie sprzętu jednorazowo

5 zł / zajęcia

Pojedyncze zajęcia

15 zł

 

Wypożyczenie kijów

Istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu. W tym celu należy się ze mną skontaktować telefonicznie, aby zarezerwować sobie odpowiedni rozmiar kijów na zajęcia.

 

Uwaga – smog!

W okresie zimowym, musimy wykazać się ostrożnością. Jeżeli w dniu zajęć pomiary powietrza będą wskazywały na silne zanieczyszczenie, zajęcia będą odwoływane poprzez wysłanie smsa do wszystkich zapisanych do grupy na zajęcia. Brak informacji oznacza, iż zajęcia odbywają się normalnie.

 

Jaki sprzęt jest potrzebny aby uprawiać nordic walking?

Do uprawiania Nordic walking potrzebne są specjalne kije.

Cechy dobrego sprzętu do Nordic Walking:

·         Kije posiadające rękawiczkę, w którą włożymy rękę. Rękawiczka jest zapisana na rzep, w związku z tym po wypuszczeniu kija z ręki, kij nie upada, trzyma się blisko dłoni. Kije narciarskie czy do trekkingu mają tylko pętelkę przez którą możemy przełożyć rękę i nie są odpowiednie do Nordic Walkingu.

·         wzrost, kij powinien mieć dobraną długość do naszego wzrostu (liczymy 0,68 * nasz wzrost). Kije dostępne do zakupienia mamy co 5 cm.  Dostępne są długości: 110 cm, 115 cm, 120 cm, 125 cm, 130 cm. Jeżeli z naszych wyliczeń wychodzi wartość pośrednia, np. między 110 a 115 należy pamiętać iż osoby początkujące powinny dobrać niższe kije, ważne jest również aby ręka zaciśnięta na rączce kija zgięta w łokciu utworzyła z podłożem kąt prosty. Kije najlepiej dobierać indywidualnie w sklepie,

·         kij zakończony jest grotem, który wbija się w ziemię, gdy chodzimy po asfalcie należy zakładać gumowe ochraniacze na groty. 

·         kij dobrze aby był lekki, im mniejsza waga kija tym wyższa cena

 

Odpowiedni strój na Nordic Walking zimą

·         Ubieramy się na cebulkę, o jedną warstwę mniej niż normalnie.

·         Zakładamy swobodne ubranie – takie w którym zakres ruchu rąk nie jest ograniczony.

·         Lepiej założyć krótką kurtkę i podwójną warstwę bielizny niż kurtkę do kolan.

·         Rękawiczki muszą być 5 – palczaste, nie za grube, aby dobrze zapięła nam się rękawiczka od kija nordic walking.

·         Czapkę zakładamy cieńszą niż normalnie